| Статистика |
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
Керамічні побутові товари (формування та декорування)
Спосіб декорування: • оздоблення керамічними фарбами, препаратами дорогоцінних металів - з надглазурними фарбами (більш легкоплавкі, але швидше руйнуються у процесі експлуатації виробів; наносять глазуровані і випалені вироби і закріплюють їх муфельним випалюванням при температурі 600-840оС; використовують для фарфорових виробів; переваги – необмежена палітра кольорів та відтінків завдяки невисокій температурі муфельного випалювання, крім того, різні неточності рисунка легко виправити до випалювання); - з підглазурними фарбами (більш тугоплавкі, більш стійкі до хімічних і механічних впливів у процесі експлуатації виробів; наносять Федотом обводки, пульверизації та друкування після першого випалювання; після нанесення на черепок покривають глазур’ю і їх закріплюють одночасно при политому випалюванні при температурі 1050-1180оС; найчастіше використовують для прикрашання фаянсових виробів): оксиди кобальту (сині і голубі тони), хрому (зелені і червоні), урану і титану (жовті), заліза (коричневі і червоні), марганцю (рожеві, фіолетові і коричневі); - з препаратами рідкого і порошкоподібного золота, срібла, платини • забавлення керамічної маси – для виробів з тонко керамічної маси, напівфарфору, що мають природно жовтуваті, сіруваті відтінки; • ангобування – повністю чи частково покривають виріб тонким шаром (0,11-0,3мм) біло спеченої чи забарвленої маси (ангоб), котру наносять на виріб у вигляді суспензії; для майоліки і гончарних виробів; • прикрашання декоративними глазурями – для майолікових і фаянсових виробів – кольорові, потічні (у вигляді потоків різного кольору), кристалічні (кристали на поверхні); матові; кракле (дрібні кольорові прожилки); люстрові (перламутрові переливи з металевим блиском); металізовані (з характерним металевим блиском) • прикрашання внутрішніми та заглибленими прикрасами (переважно для майоліки та керамічних художньо-декоративних виробів Метод нанесення декору: • ручні (виконуються пензлем чи пером): - живописні роботи, - домальовування окремих деталей малюнка: строкатість малюнка – часткове розфарбування, яке підкреслює окремі деталі виробу (носики, ручки); розфарбування – розфарбування майже всіх деталей рисунка; дофарбування – додаткова ручна робота до інших видів декору; промазка рельєфу – суцільне покриття рельєфу, розфарбування рельєфу чи строкатість рельєфу фарбами та препаратами золота і срібла; - нанесення кольорових смуг різної ширини: стрічка – ширина 4-10 мм (буфетна стрічка – 15-16 мм) відводка – ширина 1-3 мм вуcик – ширина до 1 мм; • напівмеханізовані: - декалькоманія (деколь) – багатокольоровий малюнок, віддрукований літографським способом керамічними фарбами та перенесений на швидкорозмочувальний папір, - шовкотрафаретна деколь – багатокольоровий малюнок, що спочатку нанесено на папір через шовкографічну сітку, а потім з паперу переводять на поверхню виробу - трафарет – простий однокольоровий чи багатокольоровий рисунок без плавного переходу від одного малюнка до іншого, - шовкографія – малюнок, який нагадує однокольоровий чи багатокольоровий трафарет, але має більш тонкі та точні штрихи, більш мальовничий та насичений; - друк – однокольоровий контурний рисунок, - штамп – однокольоровий нескладний малюнок, який складається з ліній, штрихів, точок і наноситься на вироби за допомогою гумової печаті (штампа) або стрічки золотом чи фарбою, - фотокераміка – перенесення на виріб зображення з фотопластинки; портрети, пейзажі; - покриття – всю поверхню покривають фарбою: суцільне – фарба покриває всю поверхню виробу, крім носиків, ручок, кришок та інших деталей; напівпокриття – це кольорова стрічка шириною в 20 мм і більше; покриття з прочисткою – має візерунки, з який знята фарба4 затухаюче - поступовий переход суцільної фарби на її повну відсутність на поверхні виробу; • механічнічні (нанесення смуг різної ширини)
Характер розташування рисунку: • суцільний – нанесено на всю поверхню • бортовий – безперервна смуга по борту, низу і центру виробу; • букет – число ліплень чи рисунків не більше трьох; • розкидний букет – число ліплень більше п’яти; • медальйон – рисунок знаходиться у круглому, овальному, прямокутному чи багатогранному обрамленні; • арабеска – вузький бортовий орнамент, нанесений від руки на виріб золотом чи фарбою; • цировка – рельєфний малюнок, нанесений гравіруванням голкою по матовому золоту Вид, характер, трудомісткість та група складності рисунка: - фарфорові вироби поділяють на 10 груп –з 1 (без декору) по 10; - фаянсові вироби поділяють на 7 груп – з 1 по 7 Форма виробу: • порожнисті – вази, чайники, чашки, кварти, кув шини, глечики тощо; • плоскі – тарілки, оселедниці, блюда, блюдця тощо. Розмір виробу: • дрібні – мають діаметр чи довжину до 175 мм, місткість до 500 см3; • крупні – мають діаметр чи довжину 175-200 мм, місткість 500-1000 см3; • особливо крупні – мають діаметр чи довжину 250 мм і більше, місткість 1000 см3 і більше.
|
Категория: Мои статьи | Добавил: ТВП (02.02.2012)
|
Просмотров: 2764
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|