Путь к успеху

Категории раздела
Мои статьи [18]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Главная » Статьи » Мои статьи

Керамічні побутові товари (формування та декорування)
Спосіб декорування:
•    оздоблення керамічними фарбами, препаратами дорогоцінних металів
- з надглазурними фарбами (більш легкоплавкі, але швидше руйнуються у процесі експлуатації виробів; наносять глазуровані і випалені вироби і закріплюють їх муфельним випалюванням при температурі 600-840оС; використовують для фарфорових виробів; переваги – необмежена палітра кольорів та відтінків завдяки невисокій температурі муфельного випалювання, крім того, різні неточності рисунка легко виправити до випалювання);
- з підглазурними фарбами (більш тугоплавкі, більш стійкі до хімічних і механічних впливів у процесі експлуатації виробів; наносять Федотом обводки, пульверизації та друкування після першого випалювання; після нанесення на черепок покривають глазур’ю і їх закріплюють одночасно при политому випалюванні при температурі 1050-1180оС; найчастіше використовують для  прикрашання фаянсових виробів):
оксиди кобальту (сині і голубі тони), хрому (зелені і червоні), урану і титану (жовті), заліза (коричневі і червоні), марганцю (рожеві, фіолетові і коричневі);
- з препаратами рідкого і порошкоподібного золота, срібла, платини
•    забавлення керамічної маси – для виробів з тонко керамічної маси, напівфарфору, що мають природно жовтуваті, сіруваті відтінки;
•    ангобування – повністю чи частково покривають виріб тонким шаром (0,11-0,3мм) біло спеченої чи забарвленої маси (ангоб), котру наносять на виріб у вигляді суспензії; для майоліки і гончарних виробів;
•    прикрашання декоративними глазурями – для майолікових і фаянсових виробів – кольорові, потічні (у вигляді потоків різного кольору), кристалічні (кристали на поверхні); матові; кракле (дрібні кольорові прожилки); люстрові (перламутрові переливи з металевим блиском); металізовані (з характерним металевим блиском)
•    прикрашання внутрішніми та заглибленими прикрасами (переважно для майоліки та керамічних художньо-декоративних виробів
Метод нанесення декору:
•    ручні (виконуються пензлем чи пером):
- живописні роботи,
- домальовування окремих деталей малюнка:
          строкатість малюнка – часткове розфарбування, яке підкреслює  
                                                    окремі деталі виробу (носики, ручки);
розфарбування – розфарбування майже всіх деталей рисунка;
дофарбування – додаткова ручна робота до інших видів декору;
промазка рельєфу – суцільне покриття рельєфу, розфарбування
                                   рельєфу чи строкатість рельєфу фарбами та
                                   препаратами золота і срібла;
- нанесення кольорових смуг різної ширини:
стрічка – ширина 4-10 мм (буфетна стрічка – 15-16 мм)
відводка – ширина 1-3 мм
вуcик – ширина до 1 мм;
•    напівмеханізовані:
- декалькоманія (деколь) – багатокольоровий малюнок, віддрукований
літографським способом керамічними фарбами та перенесений на швидкорозмочувальний папір,
- шовкотрафаретна деколь – багатокольоровий малюнок, що спочатку нанесено на папір через шовкографічну сітку, а потім з паперу переводять на поверхню виробу
- трафарет –  простий однокольоровий чи багатокольоровий рисунок без плавного переходу від одного малюнка до іншого,
- шовкографія – малюнок, який нагадує однокольоровий чи багатокольоровий трафарет, але має більш тонкі та точні штрихи, більш мальовничий та насичений;
- друк – однокольоровий контурний рисунок,
- штамп – однокольоровий нескладний малюнок, який складається з ліній, штрихів, точок і наноситься на вироби за допомогою гумової печаті (штампа) або стрічки золотом чи фарбою,
- фотокераміка – перенесення на виріб зображення з фотопластинки; портрети, пейзажі;
- покриття – всю поверхню покривають фарбою:
суцільне – фарба покриває всю поверхню виробу, крім носиків,
                  ручок, кришок та інших деталей;
напівпокриття – це кольорова стрічка шириною в 20 мм і більше;
покриття з прочисткою – має візерунки, з який знята фарба4
затухаюче  - поступовий переход суцільної фарби на її повну
                      відсутність на поверхні виробу;
•    механічнічні (нанесення смуг різної ширини)


Характер розташування рисунку:
•    суцільний – нанесено на всю поверхню
•    бортовий – безперервна смуга по борту, низу і центру виробу;
•    букет – число ліплень чи рисунків не більше трьох;
•    розкидний букет – число ліплень більше п’яти;
•    медальйон – рисунок знаходиться у круглому, овальному, прямокутному чи багатогранному обрамленні;
•    арабеска – вузький бортовий орнамент, нанесений від руки на виріб золотом чи фарбою;
•    цировка – рельєфний малюнок, нанесений гравіруванням голкою по матовому золоту
Вид, характер, трудомісткість та група складності рисунка:
- фарфорові вироби поділяють на 10 груп –з 1 (без декору) по 10;
- фаянсові вироби поділяють на 7 груп – з 1 по 7
Форма виробу:
•    порожнисті – вази, чайники, чашки, кварти, кув шини, глечики тощо;
•    плоскі – тарілки, оселедниці, блюда, блюдця тощо.
Розмір виробу:
•    дрібні – мають діаметр чи довжину до 175 мм, місткість до 500 см3;
•    крупні – мають діаметр чи довжину 175-200 мм, місткість 500-1000 см3;
•    особливо крупні – мають діаметр чи довжину 250 мм і більше, місткість 1000 см3 і більше.

Категория: Мои статьи | Добавил: ТВП (02.02.2012)
Просмотров: 2764 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz