Путь к успеху

Категории раздела
Мои статьи [18]
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
Форма входа
Главная » Статьи » Мои статьи

Іграшки. Класифікація асортименту.

Споживчі властивості іграшок

·        Функціональні:

- ігрові якості;

- педагогічний напрямок;

·        Ергономічні властивості:

- зручність використання;

- гігієнічність;

·        Естетичні властивості:

- інформаційна виразність;

- раціональність форми;

- цілісність композиції;

- досконалість виконання

·        Надійність:

- безвідмовність;

- довговічність;

- ремонтопридатність;

Контроль якості іграшок

Всі іграшки приймаються за якістю відповідно діючих нормативно-технічних документів.

Всі іграшки повинні бути сертифіковані  (ДСТУ 2462-94 "Сертифікація. Основні поняття. Терміни та визначення”), а попередньо повинно бути проведенно санітарно-епідеміологічну експертизу на підтвердження відсутності шкідливих речовин для організму  людини згідно  ДСП 5.5.6.012-98 «Державні санітарні правила і норми безпеки іграшок та ігор для здоров’я дітей»

Особливості оцінки якості іграшок відображено у "Технічному регламенті щодо підтвердження якості іграшок»

Особливості продажу іграшок наведено у "Правилах роздрібної торгівлі непродовольчими товарами”, які затверджені наказом міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 11.03.2004 р. №98 (с.116 Наст. книга прац. торг. підпр.)

Класифікація іграшок

За віком дитини:

-  для дітей раннього віку (до 1 року);

-  для дітей молодшого віку (від 1 року до 3 років);

-   для дітей середнього дошкульного віку (від 3-х до 5-ти років;

-  від 5-ти до 7-ми років;

- від 7-ми до 9-ти років;

від 9-ти до 12-ти років;

- від 12-ти до 15 років та старше;

За матеріалом виготовлення: (поділяють на 10 груп)

-         металеві;   - пластмасові;  - гумові;  - дерев’яні; - іграшки з паперу та картону;

-         м’яконабивні з тканин та хутра;  - скляні ялинкові;

За призначенням:

1.     іграшки, що сприяють розвиткові первісних рухів і сприйнять - для дітей раннього віку

(до 1 року) які сприяють розвитку органів почуття (зір, слух, дотик), координації рухів, сприйняттю форми та загального образу

 - кільця, брязкальця; кубики; кульки; піраміди;

2.     іграшки, що сприяють фізичному розвитку дітей -  для рухомих та спортивних ігор,

які призначені для зміцнення фізичних сил дитини та які сприяють, також, розвитку здібностей, винахідливості, дисциплінованості та використовуються у колективних іграх дітей – розвиток сили, влучності ударів та кидання, координація рухів

м’ячі і каталки кубики та найпростіші будівельні матеріали; коники на паличці; невелики триколісні велосипеди; гойдалки із спинками; кеглі, пригалки, настільні ігри у футбол, хокей; іграшкова зброя;велосипеди; спортроллери;

3.     іграшки, що відображають предмети й образи навколишнього світу - образні або сюжетні іграшки,

які знайомлять дітей із призначенням різних предметів (люди, тварини, природа, техніка, предмети домашнього побуту)

- ляльки; фігурки людей, тварин, меблі, посуд, збірно-розбірні будівлі; різноманітні види транспорту; будівельні набор тощо;

4.     іграшки, що сприяють художньому і музичному розвиткові дитини

а) іграшки та набори для театрально-сюжетних ігор, які необхідні для організації колективної гри; сюжет ігри найчастіше утворюють самі діти

- ляльки-набори для лялькових, картонних та тіньових театрів; театрально-карнавальні костюми та їх набори; набори напівфабрикатів та деталей костюмів, головних уборів, масок, напівмасок; підзорні труби; біноклі, автомати, кулемети, телефони тощо;

б) музичні іграшки, які розвивають почуття ритму та слух дитини

струнні щипкові – гітари, балалайки; струнні смичкові – скрипки, віолончелі; струнні ударно-клавішні – піаніно, роялі, органи; духові – труб, флейти, дудочки; ударні – металофони, ксилофони, барабани, бубни, тамбурини, тарілки, кастаньєти; механічні – музичні шкатулки, органчики

в) декоративні іграшки (набори та окремі види), які використовують для оформлення різних свят; розвивають художній смак та впливають естетичному сприйняттю-  ялинкові прикраси, карнавальні іграшки, електрогірлянди тощо;

5.     іграшки, що знайомлять з технікою та конструкціями –

а) іграшки та набори за галузями науки та техніки:

фізики, хімії, зоології, ботаніці, мінералогії, які знакомлять дітей із основами науки та технікою та які дозволяють самостійно проводити різні опити; вони допомагають засвоєнню шкільного матеріалу, розвивають зацікавленість, прививають інтерес до постійного поглиблення знань

набори по електротехніці, радіотехніці, хімії, біології тощо;

б) конструктори

які знакомлять із пристроєм та конструкцією предметів та призначені для дітей шкільного, середнього та старшого шкільного віку

пірамідки, башенки, токарні фігурки звірей; машини і прилади, які збирають за інструкцією із кресленнями; моделі автомобілів, кораблів, танків, само льотів, вертольотів;

універсальні та за галузями науки і техніки, які розвивають здібності до самостійного конструювання та будівництва

набори "конструктор”, "будівник”, які призначені для збирання цілої серії конструкцій, предметів техніки, для утворення особистих архітектурних будівель; набори "конструктор-механік”, наприклад, для збирання діючої моделі автомобіля; набори будівельних матеріалів і деталей з деревини та пластмас;

в) атракціони

це іграшки із механізмами, виготовленими із білої жерсті або легкої  пластмаси -  автотраси із автомобілями, залізні дороги, аеропорти тощо;

6.     іграшки, що сприяють трудовому вихованню - іграшки та набори для труда, які знакомлять із трудовими процесами та допомагають самостійно оволодіти трудовими процесами

інструменти для ручного труда, матеріали та напівфабрикати із різних видів сировини – паперу, деревени, металу, глини, пластмаси, тканин тощо, набори для випалювання, вишивання, в’язання, склеювання, дитячі швейні машинки, фільмоскопи; набори столярного та слюсарного інструменту для різьби по дереву;

7.     настільно-друковані ігри  

які розширюють кругозір та у ігровій, зайнятій формі поповнюють об’єм знань дитини

набори ігрових полів, карточок, фішок та інших деталей із додаванням надрукованих правил гри, які запаковані у картонні коробки з яскравою етикеткою

– лото, доміно, карти, книжки-іграшки; книжки-ширмочки; альбоми саморобок із паперу та картону; електрифіковані ігри із використанням гальванічних елементів, електричних лампочок, світло діодів, комп’ютерні ігри тощо;

8.     іграшки – забави 

призначені для розвитку почуття гумору

фігурки людей, тварин, птахів із різними забавними рухами;

Категория: Мои статьи | Добавил: ТВП (30.11.2011)
Просмотров: 4007 | Рейтинг: 3.5/2
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz