Споживчі властивості іграшок ·
Функціональні:
- ігрові якості;
- педагогічний напрямок;
·
Ергономічні властивості:
- зручність
використання;
- гігієнічність;
·
Естетичні властивості:
- інформаційна
виразність;
- раціональність форми;
- цілісність композиції;
- досконалість виконання
·
Надійність:
- безвідмовність;
- довговічність;
- ремонтопридатність;
Контроль якості іграшок
Всі іграшки приймаються за якістю відповідно діючих
нормативно-технічних документів.
Всі
іграшки повинні бути сертифіковані (ДСТУ 2462-94 "Сертифікація.
Основні поняття. Терміни та визначення”), а попередньо повинно
бути проведенно санітарно-епідеміологічну експертизу на підтвердження
відсутності шкідливих речовин для організму
людини згідно ДСП 5.5.6.012-98
«Державні санітарні правила і норми безпеки іграшок та ігор для здоров’я дітей»
Особливості оцінки якості іграшок відображено у "Технічному регламенті
щодо підтвердження якості іграшок»
Особливості
продажу іграшок наведено у "Правилах роздрібної торгівлі непродовольчими
товарами”, які затверджені наказом міністерства економіки та з питань
європейської інтеграції України від 11.03.2004 р. №98 (с.116 Наст. книга прац.
торг. підпр.) Класифікація іграшокЗа віком дитини:
- для
дітей раннього віку (до 1 року);
- для
дітей молодшого віку (від 1 року до 3 років);
- для
дітей середнього дошкульного віку (від 3-х до 5-ти років;
- від
5-ти до 7-ми років;
-
від 7-ми до 9-ти років;
- від
9-ти до 12-ти років; - від 12-ти до 15 років та старше;
За матеріалом виготовлення: (поділяють на 10 груп)
-
металеві; - пластмасові; - гумові;
- дерев’яні; - іграшки з паперу та картону;
-
м’яконабивні
з тканин та хутра; - скляні ялинкові;
За призначенням:
1.
іграшки, що сприяють розвиткові
первісних рухів і сприйнять - для дітей раннього віку
(до 1 року) які сприяють розвитку органів почуття
(зір, слух, дотик), координації рухів, сприйняттю форми та загального образу
- кільця,
брязкальця; кубики; кульки; піраміди;
2.
іграшки, що сприяють фізичному
розвитку дітей - для рухомих та
спортивних ігор,
які призначені для зміцнення фізичних сил дитини
та які сприяють, також, розвитку здібностей, винахідливості, дисциплінованості
та використовуються у колективних іграх дітей – розвиток сили, влучності ударів
та кидання, координація рухів
– м’ячі і каталки кубики та найпростіші
будівельні матеріали; коники на паличці; невелики триколісні велосипеди; гойдалки
із спинками; кеглі, пригалки, настільні ігри у футбол, хокей; іграшкова
зброя;велосипеди; спортроллери;
3.
іграшки, що відображають
предмети й образи навколишнього світу - образні або сюжетні іграшки,
які знайомлять дітей із призначенням різних
предметів (люди, тварини, природа, техніка, предмети домашнього побуту)
- ляльки; фігурки людей, тварин, меблі,
посуд, збірно-розбірні будівлі; різноманітні види транспорту; будівельні набор
тощо;
4.
іграшки, що сприяють художньому
і музичному розвиткові дитини
а) іграшки та набори для театрально-сюжетних ігор, які необхідні для організації колективної гри; сюжет ігри найчастіше
утворюють самі діти
- ляльки-набори для лялькових, картонних та
тіньових театрів; театрально-карнавальні костюми та їх набори; набори
напівфабрикатів та деталей костюмів, головних уборів, масок, напівмасок;
підзорні труби; біноклі, автомати, кулемети, телефони тощо;
б) музичні іграшки, які
розвивають почуття ритму та слух дитини
– струнні щипкові – гітари, балалайки;
струнні смичкові – скрипки, віолончелі; струнні ударно-клавішні – піаніно,
роялі, органи; духові – труб, флейти, дудочки; ударні – металофони, ксилофони,
барабани, бубни, тамбурини, тарілки, кастаньєти; механічні – музичні шкатулки,
органчики
в) декоративні іграшки (набори та окремі види), які використовують для оформлення різних свят;
розвивають художній смак та впливають естетичному сприйняттю- ялинкові прикраси, карнавальні іграшки,
електрогірлянди тощо;
5.
іграшки, що знайомлять з
технікою та конструкціями –
а) іграшки та набори за галузями науки та техніки:
фізики, хімії, зоології, ботаніці, мінералогії,
які знакомлять дітей із основами науки та технікою та які дозволяють самостійно
проводити різні опити; вони допомагають засвоєнню шкільного матеріалу,
розвивають зацікавленість, прививають інтерес до постійного поглиблення знань
– набори по електротехніці, радіотехніці,
хімії, біології тощо;
б) конструктори
які знакомлять із пристроєм та конструкцією
предметів та призначені для дітей шкільного, середнього та старшого шкільного
віку
– пірамідки, башенки, токарні фігурки
звірей; машини і прилади, які збирають за інструкцією із кресленнями; моделі
автомобілів, кораблів, танків, само льотів, вертольотів;
універсальні та за галузями науки і техніки, які
розвивають здібності до самостійного конструювання та будівництва
– набори "конструктор”, "будівник”, які
призначені для збирання цілої серії конструкцій, предметів техніки, для
утворення особистих архітектурних будівель; набори "конструктор-механік”,
наприклад, для збирання діючої моделі автомобіля; набори будівельних матеріалів
і деталей з деревини та пластмас;
в) атракціони
це іграшки із
механізмами, виготовленими із білої жерсті або легкої пластмаси - автотраси із автомобілями, залізні дороги,
аеропорти тощо;
6.
іграшки, що сприяють трудовому
вихованню - іграшки та набори для труда, які
знакомлять із трудовими процесами та допомагають самостійно оволодіти трудовими
процесами
– інструменти для ручного труда, матеріали
та напівфабрикати із різних видів сировини – паперу, деревени, металу, глини,
пластмаси, тканин тощо, набори для випалювання, вишивання, в’язання,
склеювання, дитячі швейні машинки, фільмоскопи; набори столярного та слюсарного
інструменту для різьби по дереву;
7.
настільно-друковані ігри
які розширюють кругозір та у ігровій, зайнятій
формі поповнюють об’єм знань дитини
– набори
ігрових полів, карточок, фішок та інших деталей із додаванням надрукованих
правил гри, які запаковані у картонні коробки з яскравою етикеткою
– лото, доміно, карти, книжки-іграшки;
книжки-ширмочки; альбоми саморобок із паперу та картону; електрифіковані ігри
із використанням гальванічних елементів, електричних лампочок, світло діодів,
комп’ютерні ігри тощо;
8.
іграшки – забави
призначені для розвитку почуття гумору
– фігурки людей, тварин, птахів із різними
забавними рухами;
|